Diskuze
TIP Dne: Neotřelé nápady vám mohou pomoci
V dnešním Tipu dne bych se rád zastavil nad jedním bodem, který řešíme všichni. Jak oslovit své zákazníky?
Asi před čtrnácti dny jsem četl kdesi na webu zajímavý článek. O čem byl? Byl o skupině mladých začínajících výtvarníků, kteří měli chuť tvořit, měli výborné nápady, studovali stejnou školu, ale pořád jim chyběli klienti, pro které by něco realizovali. Začátečníci. Zkoušeli se propagovat na webu, zkoušeli inzerovat v novinách, ale výsledky byly slabé. Jak by také ne, jejich reference byly malé, konkurence velká a jen pomalu se hledali nové klienty.
Protože neměli prostředky pro své cílené zviditelnění, rozhodli se investovat svůj čas a přišli se zajímavým nápadem. Zaměřili se na školní nástěnky, které byly rozesety po celém areálu jejich vysoké školy a které byly centrem všech možných inzerátů od studentů, kteří něco hledali nebo propagovali. Ať již to bylo shánění brigád nebo pozvánky na studentské koncerty a akce. Inzeráty byly většinou v rychlosti načmárané na vytržený papír, někdy amatérsky zalomené ve Wordu, prostě nic zajímavého.
Skupinka výtvarníků si vždy vyhlédla nějaký inzerát, který si ofotili a do druhého dne místo něj vyvěsili nový, který - při zachování stejných textů - byl jimi nově zpracován s neotřelým designem. Skupinka pouze dolů připojila malým písmem své webové stránky pro svojí propagaci. Zároveň si všechny své práce věšeli na web a pomalu si rozvíjeli své reference. Změny si ostatní studenti všimli docela rychle a výtvarníkům se začali sami ozývat s prosbami o pomoc. Za čtvrt roku stejný nápad přenesli i do ulic svého města a podobným způsobem upravovali vyvěšené oznámení na sloupech a dalších místech. Za půl roku založili grafické studio, které je dnes slušně živí. A počáteční náklady? Jejich čas a jedna slušnější barevná tiskárna.
Jednoduchý nápad, který je ve výsledku nestál nic, stál na začátku jejich podnikání. Nápad, který se dá v pohodě aplikovat a vyzkoušet i na našich školách, ať již středních nebo vysokých. I když se může zdát, že práce, kterou děláte ve výsledku "zadarmo", nemůže přinést výsledky, zde jsme si ukázali, že tomu tak nemusí být.
Příležitostí, jak sebe zviditelnit a neutratit za to peníze a přitom si rozšířit reference a zdokonalit se ve své práci, je hodně. Stačí se nebát a vyzkoušet je. Jakékoliv odlišení od davu grafiků, kteří se snaží prodat své práce přes webové servery (webtrh, grafika atd.), vám může přinést ve výsledku zisk a zajímavé klienty. Stačí to zkusit.
Přečtěte si také:Protože neměli prostředky pro své cílené zviditelnění, rozhodli se investovat svůj čas a přišli se zajímavým nápadem. Zaměřili se na školní nástěnky, které byly rozesety po celém areálu jejich vysoké školy a které byly centrem všech možných inzerátů od studentů, kteří něco hledali nebo propagovali. Ať již to bylo shánění brigád nebo pozvánky na studentské koncerty a akce. Inzeráty byly většinou v rychlosti načmárané na vytržený papír, někdy amatérsky zalomené ve Wordu, prostě nic zajímavého.
Skupinka výtvarníků si vždy vyhlédla nějaký inzerát, který si ofotili a do druhého dne místo něj vyvěsili nový, který - při zachování stejných textů - byl jimi nově zpracován s neotřelým designem. Skupinka pouze dolů připojila malým písmem své webové stránky pro svojí propagaci. Zároveň si všechny své práce věšeli na web a pomalu si rozvíjeli své reference. Změny si ostatní studenti všimli docela rychle a výtvarníkům se začali sami ozývat s prosbami o pomoc. Za čtvrt roku stejný nápad přenesli i do ulic svého města a podobným způsobem upravovali vyvěšené oznámení na sloupech a dalších místech. Za půl roku založili grafické studio, které je dnes slušně živí. A počáteční náklady? Jejich čas a jedna slušnější barevná tiskárna.
Jednoduchý nápad, který je ve výsledku nestál nic, stál na začátku jejich podnikání. Nápad, který se dá v pohodě aplikovat a vyzkoušet i na našich školách, ať již středních nebo vysokých. I když se může zdát, že práce, kterou děláte ve výsledku "zadarmo", nemůže přinést výsledky, zde jsme si ukázali, že tomu tak nemusí být.
Příležitostí, jak sebe zviditelnit a neutratit za to peníze a přitom si rozšířit reference a zdokonalit se ve své práci, je hodně. Stačí se nebát a vyzkoušet je. Jakékoliv odlišení od davu grafiků, kteří se snaží prodat své práce přes webové servery (webtrh, grafika atd.), vám může přinést ve výsledku zisk a zajímavé klienty. Stačí to zkusit.
Jestliže se Vám článek (ne)líbil, zde máte možnost se vyjádřit.
Vyhledávání
Vyhledávání v článcích. Minimálně 3 znaky.
NOVINKY
25 online nástrojů pro webdesignery
Kam na volně použitelné fotky a textury?
40 ukázek tmavých designů
20 příkladů skvělých artworků pro v...
25 tutoriálů o layoutech
Kouzlo černobílé fotografie
Free ikony solárního systému
Úžasné Street Art díla
30 inspirujícíh log herního průmyslu
Jak na perfektní 3D text ve Photoshopu
Anketa
Odebírání novinek
Sledujte naše novinky na TWITTERU! - @justgraphic!
Zůstaňte v obraze o novinkách ze světa grafiky s JustGraphic.cz!
Reklama
- Tablety a netbooky v magazínu netbookportal.cz
- Nový a obsáhlý magazín pro muže .Sport, výživa a také auto a moto.
- V létě nás čeká dovolená u moře. Oblíbené je Chorvatsko a Itálie.
- Cestuj a zkus Last minute Egypt all inclusive , pyramidy jsou nádhera.
- Každou ženu zajímá kosmetika a krása. Každá žena chce být krásná.
- Svatební den a samotná svatba je vždy krásná.
- Online fakturace zdarma nebyla nikdy jednoduší! Doporučujeme vám vyzkoušet cloudovou službu iDoklad.cz!
- Potřebujete tablet, který má věrné podání barev? Doporučujeme špičkový iPad Pro od Applu.
