TIP Dne: Neotřelé nápady vám mohou pomoci

V dnešním Tipu dne bych se rád zastavil nad jedním bodem, který řešíme všichni. Jak oslovit své zákazníky?

Asi před čtrnácti dny jsem četl kdesi na webu zajímavý článek. O čem byl? Byl o skupině mladých začínajících výtvarníků, kteří měli chuť tvořit, měli výborné nápady, studovali stejnou školu, ale pořád jim chyběli klienti, pro které by něco realizovali. Začátečníci. Zkoušeli se propagovat na webu, zkoušeli inzerovat v novinách, ale výsledky byly slabé. Jak by také ne, jejich reference byly malé, konkurence velká a jen pomalu se hledali nové klienty.
Protože neměli prostředky pro své cílené zviditelnění, rozhodli se investovat svůj čas a přišli se zajímavým nápadem. Zaměřili se na školní nástěnky, které byly rozesety po celém areálu jejich vysoké školy a které byly centrem všech možných inzerátů od studentů, kteří něco hledali nebo propagovali. Ať již to bylo shánění brigád nebo pozvánky na studentské koncerty a akce. Inzeráty byly většinou v rychlosti načmárané na vytržený papír, někdy amatérsky zalomené ve Wordu, prostě nic zajímavého.
Skupinka výtvarníků si vždy vyhlédla nějaký inzerát, který si ofotili a do druhého dne místo něj vyvěsili nový, který - při zachování stejných textů - byl jimi nově zpracován s neotřelým designem. Skupinka pouze dolů připojila malým písmem své webové stránky pro svojí propagaci. Zároveň si všechny své práce věšeli na web a pomalu si rozvíjeli své reference. Změny si ostatní studenti všimli docela rychle a výtvarníkům se začali sami ozývat s prosbami o pomoc. Za čtvrt roku stejný nápad přenesli i do ulic svého města a podobným způsobem upravovali vyvěšené oznámení na sloupech a dalších místech. Za půl roku založili grafické studio, které je dnes slušně živí. A počáteční náklady? Jejich čas a jedna slušnější barevná tiskárna.
Jednoduchý nápad, který je ve výsledku nestál nic, stál na začátku jejich podnikání. Nápad, který se dá v pohodě aplikovat a vyzkoušet i na našich školách, ať již středních nebo vysokých. I když se může zdát, že práce, kterou děláte ve výsledku "zadarmo", nemůže přinést výsledky, zde jsme si ukázali, že tomu tak nemusí být.
Příležitostí, jak sebe zviditelnit a neutratit za to peníze a přitom si rozšířit reference a zdokonalit se ve své práci, je hodně. Stačí se nebát a vyzkoušet je. Jakékoliv odlišení od davu grafiků, kteří se snaží prodat své práce přes webové servery (webtrh, grafika atd.), vám může přinést ve výsledku zisk a zajímavé klienty. Stačí to zkusit.
Přečtěte si také:
Diskuze

Jestliže se Vám článek (ne)líbil, zde máte možnost se vyjádřit.

Jméno:  


Validační kód: 
Zadejte validační kód: 

Vyhledávání

Vyhledávání v článcích. Minimálně 3 znaky.

NOVINKY

25 online nástrojů pro webdesignery

Kam na volně použitelné fotky a textury?

40 ukázek tmavých designů

20 příkladů skvělých artworků pro v...

25 tutoriálů o layoutech

Kouzlo černobílé fotografie

Free ikony solárního systému

Úžasné Street Art díla

30 inspirujícíh log herního průmyslu

Jak na perfektní 3D text ve Photoshopu

Anketa

Čím jsi, náš milý čtenáři?

Studentem, který se zajímá o grafiku a design Živnostníkem, který se grafikou a designem živí Náhodným virtuálním brouzdalem, který je zde náhodou

Odebírání novinek

Sledujte naše novinky na TWITTERU! - @justgraphic!

Zůstaňte v obraze o novinkách ze světa grafiky s JustGraphic.cz!

RSS Články RSS Články

RSS Články RSS Novinky ze světa designu



Reklama